Кога станува збор за храна, салатата има репутација на ѕвезда: Таа е заштитно лице на слабеењето и здравата исхрана. Но, што се случува во вашето тело ако ја јадете секој ден? Одговорот го даде диететичарката и нутриционистка Џина Китли, од „Медицинска терапија за исхрана Китли“ во Њујорк, пренесува „Н1“.

Се смета за добро да се јаде половина порција мешан зеленчук двапати на ден. Според ЦДЦ (Американски центар за превенција на болести), само еден од десет возрасни всушност ја внесува препорачаната дневна количина салата.

„Салатата е храна со низок скроб и може да ви помогне да го регулирате шеќерот во крвта“, вели Китли, предупредувајќи: „Сепак, не се сите салати исти“, објаснувајќи дека е важно како се подготвува салатата.

Имено, салата од продавници за брза храна може да има повеќе од 2000 калории, што за некои е дневно препорачано внесување калории.

Со други зборови, салатата може да биде здрава и да ви помогне да изгубите тежина, но ако ја јадете секој ден, важно е да обрнете внимание на состојките и големината на порцијата, особено кога станува збор за преливите за салата.

  1. Вашето тело ќе апсорбира многу витамини

Ако користите различни состојки за салата (како што се различни видови зеленчук, овошје, грав, мешунки, јатки и семиња, извори на протеини…) и редовно ги менувате овие состојки, вашата салата може да биде нутритивна бомба што ќе го снабдува вашето тело со сите потребни витамини и минерали.

Покрај тоа, некои истражувања покажаа дека маслото за прелив на салата всушност може да му помогне на телото поефикасно да ги апсорбира витамините растворливи во маснотии кои се наоѓаат во овошјето и зеленчукот.

Совет: Салата која содржи спанаќ или кељ, јатки или семиња и наут, лосос или туна ќе ги содржи сите три витамини кои играат клучна улога во зајакнувањето на имунитетот и одбраната од болести: витамин Ц, витамин Б6 и витамин Е.

  1. Може да изгубите килограми затоа што јадете помалку нездрава храна

Една од причините зошто салатата се смета за добар избор кога сакате да изгубите тежина е тоа што е богата со растителни влакна. Имено, влакната го олеснуваат слабеењето затоа што даваат чувство на ситост, ја забавуваат апсорпцијата на шеќерот во крвта и се нискокалорични, а благодарение на тоа, потребата за храна е помала.

Истражување од 2004 година открило дека оние кои јаделе мала порција салата пред остатокот од оброкот, консумираат 7% помалку калории, додека оние кои консумираат поголем дел од салатата трошат 12% помалку калории. Затоа, ако го започнете оброкот со салата, би можеле да внесете помалку калории.

  1. Ќе го одржите вашиот мозок млад

Јадењето салата секој ден е сигурен начин да го одржите вашиот мозок во одлична форма. Според студија од 2017 година, само една салата дневно ја подобрува меморијата кај постарите лица. Само половина порција зелена салата на ден помага да се забави падот на когнитивните функции.

Експертите веруваат дека зелениот лисест зеленчук е најдобар за помнењето.

  1. Ако порциите се премногу големи, може да почувствувате надуеност

Ако страдате од надуеност или гасови откако јадете салата – веројатно имате премногу големи порции. На пример, кељот содржи нерастворливи влакна, што може да предизвика запек и гасови.

  1. Може да живеете подолго

Иако ниту еден зеленчук или овошје не му ги обезбедува на вашето тело сите хранливи материи што му се потребни, јадењето разновидна храна може да помогне во спречување на бројни заболувања, правејќи ја салатата идеален избор за долг и здрав живот.

Имено, научно е потврдено дека зелениот лисест зеленчук го намалува ризикот од срцеви заболувања. Покрај тоа, студија од 2017 година покажа дека ако јадете зеленчук секој ден, може да спречите предвремена смрт. Јадењето 10 порции неделно е поврзано со 24% намален ризик од срцеви заболувања, 33% намален ризик од мозочен удар, 28% намален ризик од кардиоваскуларни заболувања и 13% намален ризик од карцином, пишува „Итдис“. А.Н.