Грција веќе објави дека границите ќе ги отвори за туристите и летната сезона ќе може да започне од 1 јули. За тоа како ќе ја обезбеди безбедноста на туристите, но и на вработените подготви детален план на 21 страница. Конечниот протокол за работа на хотелите и единиците за сместување, што се однесува на заштита на гости и вработени од вирусот корона, ќе биде усвоен утре, пренесува kalimera.news.

Планот објавен од овој портал е комбинација на предлози од HellasCert, Хотелската комора на Грција и СЕТЕ. Заедно со соодветниот протокол за транспортниот сектор, подготвен од HellasCert, протоколот треба да се достави до премиерот Киријакос Мицотакис уште утре и се очекува тој да биде прифатен.

Текстот на протоколот е предлог на мерки на кои грчките хотелиери треба да се придржуваат, со цел да се намали можноста за пренесување на заразни болести.

Овие протоколи претставуваат збир на упатства распоредени по функционални области. Експлицитно е наведено дека овие директиви се ограничени на работењето на хотелите, додека специјалните здравствени протоколи ќе бидат подготвени од грчката влада и медицинските експерти.

Овие правила се рамка на принципи што ќе се применуваат во сите хотели и издавачки објекти во земјата, без оглед на големината, бројот на sвездите и работното време и опфаќаат различни области на хотелскиот бизнис.

Трансфер на гости во хотел
Треба да се избегне ракување со гости и лица кои треба да ги одведат во сместувачката единица. При транспортот на гости, возачот мора да носи соодветна опрема и да обезбеди природна вентилација на возилото. Во случај на превоз со автобус или минибус, мора да се следат правилата за безбедно користење на туристичките автобуси.

Прием на гости
Контактот меѓу гостите и рецепционерот треба да се сведе на минимум. Доколку тоа не е можно, потребно е да се почитуваат строгите правила на хигиена, со цел да се заштитат и персоналот и посетителите. Приемот ќе треба да спроведе процедури за интензивно чистење и дезинфекција на подрачјето каде престојуваат голем број гости, а во согласност со тоа, потребно е да се почитуваат следниве правила:

– Мебелот на приемот мора да биде поставен на таков начин што ќе овозможи социјална дистанца

– Се препорачува да се инсталира соодветен сепаратор што ќе го заштити рецепционерот

– Ако нема сепаратор, персоналот на приемот мора да носи соодветна заштитна опрема

– Дезинфекциите треба да бидат достапни на посетителите

– Рецепцијата треба редовно да се дезинфицира

– Копчињата и картичките за отклучување на просториите мора да бидат дезинфицирани на приемот и при одјавувањето на гостинот

– ќе се промени времето за прием и одјавување на гостите (одјавување на гостите до 11:00 часот, и прием до 15:00 часот), со цел дезинфекција на просториите и избегнување на гужвите на приемот.

Исто така, се препорачува електронска регистрација, плаќање со картички, како и испраќање фактури и сметки по е-пошта. Гостите ќе можат да ги плаќаат со картичка сите трошоци во хотелот, додека примањето готовина ќе биде само во исклучителни случаи.

На хотелите им се препорачува да им обезбедат на сите гости билтени (во печатена или електронска форма) пред пристигнувањето, или по доаѓањето во хотелот. Билтените треба да ги содржат сите пропишани протоколи, условите за работа на секој дел од хотелот, условите за обезбедување на секоја услуга, како и да нагласат кои делови од хотелот се затворени. Билтените треба да содржат и телефонски броеви на здравствени установи, јавни и приватни болници и болници за лекување од КОВИД.Бројот на луѓе што користат лифт мора да биде ограничен.

Климатизерите не се препорачуваат
Доколку е можно, предност треба да се даде на природна вентилација. Пред пристигнувањето на гостите, неопходно е да се провери исправноста на клима уредот. Клима уредите редовно ќе се одржуваат и дезинфицираат, а нивните филтри ќе се менуваат. За вентилација на поголеми простори, се препорачува употреба на централни системи за климатизација.

Кујната
Посебно внимание треба да се посвети на растојанието помеѓу работниците во кујната. Влезот во кујната ќе биде строго забранет за секој друг, освен персоналот на кујната. Во случај да неможе да  се организира ваквата поставеност, на гостите мора да им се обезбеди заштитна опрема што ќе биде достапна на влезот.

Правила за ресторани и барови
За работата на рестораните и баровите се пропишани посебни правила:

– Бројот на корисници на услуги ќе биде ограничен

– Масите мора да бидат поставени на растојание од 2 метри

– Максималниот број на луѓе на една маса ќе биде 4 на 10 квадратни метри. Ова правило нема да се однесува на семејствата .

– Клиентите мора да одржат социјална дистанца додека чекаат да влезат во ресторанот

– За да се почитуваат овие протоколи, потребно е да се воспостави систем за резервација или да се евидентираат лицата кои влегуваат во ресторанот.

– Исто така, се препорачува оброците да се сервираат од персоналот или во пакувања. Правилата за сервирање храна се следниве:

– Се препорачува да се продолжи работното време на ресторанот

– Програмата за дезинфекција на ресторанот треба строго да се следи. Ресторанот мора да биде целосно дезинфициран пред пристигнувањето на гостите и по нивното заминување, како и откако гостинот ќе ја напушти масата.

– Потребно е да има станица за дезинфекција на рацете со сите потребни средства за дезинфекција. Од гостите ќе се бара да ги дезинфицираат рацете пред да влезат во ресторанот.

Персоналот мора да биде специјално обучен за да ја следи усогласеноста со правилата за хигиена

– Персоналот мора да носи маски и ракавици кога служи гости

– Треба да се избегне употребата на ткаенини (чаршави, постелнина салфетки …) во рестораните. Се препорачува да се користат чаршави и салфетки за еднократна употреба

Бифиња
Донесени се посебни правила за ресторани кои користат храна. Следното треба да се земе предвид во овие ресторани:

На влезот во ресторанот мора да им бидат обезбедени средства за дезинфекција на гостите. Персоналот ќе го следи процесот на дезинфекција на гостите

Гостите мора да држат растојание кога земаат храна од масата

Храната треба да биде заштитена со плексиглас, доколку е можно

Персоналот мора да носи ракавици и маски

Употребата на кафе, сок и слично ќе биде забрането за гостите. Персонал со заштитна опрема ќе ги служи  гостите.

Услуга во соба
Се препорачува во хотелот да им се даде можност на гостите да добијат храна во своите простории, за да не се создаде голема гужва во рестораните. Персоналот е должен да користи маска и ракавици, како и да одржува социјална дистанца при влегување во собите.

Чистење на простории
При чистење на просториите, персоналот ќе мора да носи маска и ракавици и да ги дезинфицира пред и по влегувањето во секоја единица. Според тоа, неопходно е да се дезинфицираат и чевлите. Во просториите каде кружат голем број луѓе циркулираат, треба да се применуваат засилени постапки за дезинфекција според упатствата на Светската здравствена организација. Неопходно е да се дезинфицираат лифтовите, телефони, прекинувачи за светло, далечински управувачи и контролните панели за климатизација, како и метални површини.

Бањите треба да се чистат исклучиво со средства за дезинфекција на бања. Посебно внимание треба да се посвети на чешмите, рачките, крпите, резервоарите за вода, капаците и прекинувачите.

Ќе се утврдат посебни правила за да се ограничи вработените да влегуваат во просториите за време на престојот на гостите, како и да се ограничи обезбедувањето на услуги.

Препораки:

– Укинување на дневна промена на постелнина и крпи

– Постелнината и крпите ќе се менуваат само по барање на клиентот и со договорениот протокол

– Ограничување на услугите за чистење простории

– По излегувањето од собата и пред пристигнувањето на следните гости, потребно е да се следат следниве правила:

– Комплетна дезинфекција на просторијата. Просторијата мора да биде празна 24 часа пред да може да се изнајми просторијата

– Детална дезинфекција (на пр. Со чистач на пареа) на бањата

Сите декоративни предмети, како што се дополнителни постелнини и перници мора да се отстранат од просторијата, освен ако не се дезинфицирани по заминувањето на претходните гости. Тие ќе бидат достапни за гостите на барање.

Се препорачува да се отстранат кафето, чајот и сите производи од мини барот од собата, а тие исто така ќе бидат достапни за гостите на барање, но во мали пакувања.

Базени
Хотелите се должни да ги следат пропишаните протоколи во врска со системот на циркулација, филтрирање и дезинфекција на водата во базенот. Ако базенот е во затворен простор, најмногу 2 лица ќе можат да пливаат на 20 квадратни метри. Тушевите мора редовно да се дезинфицираат, а истите правила како и за заедничките тоалети ќе се применуваат и за тоалетите на базените.

Лежалките ќе треба да бидат поставени на растојание од 2 метри и тие ќе треба да се дезинфицираат пред секоја употреба. Исто така, се препорачува да се отстранат ткаенините од столовите на плажа. Во случај на столчиња за плажа да се со платно, се препорачува да користите пешкир што ќе ја покрие целата област на употреба. Истите правила за шезлонга ќе се применуваат и на плажите.

Во предлозите на туритистичките работници има и посебни правила што ќе важат за фериботите што превезуваат до островите. Министерството за наутика и островска политика го објави планот за работа на бродовите во Грција по постепеното укинување на мерките против вирусот корона. Она што е најважно за патниците е тоа што повеќето конвенционални ферибот што немаат кабини ќе можат да наполнат само 50 проценти од нивниот капацитет и во бродот и на палубите.

Максималниот број патници на бродовите со вообичаени кабини ќе биде 55 проценти од вкупниот капацитет и во внатрешна и надворешна употреба.

Што се однесува до кабините на бродот, еден патник ќе може да ја користи кабината или 4 патници доколку резервацијата ја направила семејството.
Кабините ќе бидат природно вентилирани, а вратите ќе треба да се отворат по чистење и дезинфекција најмалку три часа пред да влезе следниот патник во него.

Кога станува збор за воздушниот транспорт во Грција, седиштата ќе бидат обележани со посебни знаци каде смее и каде не смее да се седне за да се одржи потребното растојание.

Се очекува наскоро да се знае и како ќе се регулира влегувањето во државата и како треба да се однесуваат туристите кои доаѓаат со свои приватни автомобили. Исто така се уште се договара како ќе функционираат плажите и дали досегашните концесионери ќе продолжат со работа или префектурите ќе стопанисуваат со плажите оваа година. Една од опциите е секоја префектура на својата веб страница да издава лежалка за на плажа и доколку се одлучите да одите ќе треба на време да си резервирате лежалки, бидејќи ем што ќе ги нема, ем нема да можете да одите на плажа без претходна резервација. И додека Бугарија вчера објави дека лежалките и чадорите за сонце оваа година ќе бидат бесплатни, во Грција на островите каде веќе ја промовираат оваа опција најефтината варијанта за 2 столчиња и чадор е 20 евра од ден.

Уште не е познато дали ќе мора да се направи тест за влез на одмор во Грција или при влез ќе се мери само температурата на туристите. Ако бараат тест за корона вирус, тоа дополнително ќе ја крене цената на одморот за околу 200 евра од лице.

Н.Доковска