Ноемвриската програма на арт-киното на Кинотеката ја заокруживме со ТАЈНИТЕ АРХИВИ НА СКОПЈЕ: ЧОВЕК – ЛАВ СТОРИ, третиот краток филм за “Старо Скопје” на катерина Габунија и Александар Трајковски, во продукција на „Вардар филм“, проект во кој учествуваа граѓаните со нивните снимки на 8 милиметарски и супер 8 милиметарски филмски ленти стари неколку децении. Декемвриската програма, пак, ја започнуваме со Мобил фестивал – Фестивалот на филмови снимени со мобилен телефон. Технологијата се менува, „орудијата“ за снимање и платформите за прикажување исто така, но останува љубопитноста да се сними свој филм. Таа љубопитност веројатно е иста кога се прегледуваат месечните програми на Кинотеката, со желба да се најде „свој“ филм. Па, еве ја понудата за декември.

НЕЧИСТА КРВ – ГРЕВ НА ПРЕДЦИТЕ (Nečista krv – greh predaka / Bad Blood) во режија на Милутин Петровиќ (Milutin Petrović) е нов производ на „српскиот Холивуд“. Агилноста на продуцентите и екранизирањето на темите од поблиското или подалечно минато овој пат резултира со „вестерн“ во српски и турски народни носии, со Драган Бјелогрлиќ (Dragan Bjelogrlić) во главната улога. Филмот е снимен според познатата романескна предлошка „Нечиста крв“ на класичниот српски писател Борисав Бора Станковиќ (Borisav Bora Stanković), но податокот дека е сценаристички обработено на необичен начин пред повеќе од половина век од Воислав Нановиќ (Vojislav Nanović) – режисерот на првиот македонски долгометражен игран филм ФРОСИНА – е доволно интригирачка покана за гледање. Во декември репризираме уште еден наслов од „српскиот Холивуд“, ТОМА (Toma) на  Драган Бјелогрлиќ и Зоран Лисинац (Dragan Bjelogrlić, Zoran Lisinac).

Декемвриската понуда на кинотечната програма го содржи и краткиот игран филм СЕВЕРЕН ПОЛ (North pole) на Марија Апчевска-Петровска (Marija Apshevska- Petrovska). СЕВЕРЕН ПОЛ беше селектиран во официјалната селекција на Канскиот филмски фестивал 2021, во конкуренција за наградата „Златна палма“ за најдобар краток филм, и учествуваше на десетина филмски фестивали низ светот. Филмот е сниман на малку подзаборавената супер 16 мм филмска лента, а неговата сторија говори за фрустрирачкото одраснување и сексуалното созревање на една тинејџерка.

Следуваат неколку наслови од регионот и Европа, во кој Македонија има малцинско продукциско учество. На програмата се два наслови од „новиот бран“ на бугарската кинематографија, 18 % СИВО (18% Grey) на Виктор Чучков (Viktor Chouchkov) и НАСОКИ (Posoki / Directions) на Стефан Комендарев (Stephan Komandarev), и два словенечки филмови на необичниот автор Винко Модерндерфер (Vinko Möderndorfer): ИНФЕРНО (Inferno) и ЗАСТОЈ (Zastoj / Deadlock).

Во овој блок филмови спаѓаат и ВИА КАРПАТИЈА (Via Carpatia) во режија на Клара Кочанска и Каспер Бајон (Klara Kochańska, Kasper Bajon) – со најпознатиот актер-натуршчик на овие простори Бајрам Северџан (Bajram Severdzan) – и последниот филм на неодамна починатиот автор Горан Паскаљевиќ (Goran Paskaljević), насловен И ПОКРАЈ МАГЛАТА (Nonostante la nebbia / DESPITE THE FOG).

Средината на декември е резервирана за НЕДЕЛАТА НА ПОЛСКИ ФИЛМ, веќе традиционална филмска смотра на најдоброто од класичната и современа полска кинематографија.

Не ја пропуштаме можноста и да ве запознаеме со уште еден интригантен наслов во редовниот термин ВЕЧЕР НА ФРАНЦУСКИ ФИЛМ во избор на Францускиот културен центар, а декември го заокружуваме најновото издание на АНИМАКС СКОПЈЕ ФЕСТ – Фестивал на анимиран филм.