Во четврток на 3 март, ќе се одржи концертот насловен „Моќта на класиката“ на кој како солистка на англиски рог ќе настапи Маја Чанаќевиќ, а диригент е маестро Конрад ван Алфен од Холандија. На програмата се Симфонијата бр. 5 од Л.В.Бетовен, Сцена и рондо за англиски рог и оркестар од Антон Рејха и Концерт за англиски рог и оркестар од Јозеф Фиала.

Антон Рејха (1770 – 1836) е роден во иста година со Бетовен и во тинејџерските години биле пријатели и заедно свиреле во оркестарот во Бон. Неговиот музички стил е релативно конзервативен и формален, таква е и неговата композиција „Сцена и рондо за англиски рог и оркестар“. Но истовремено, ова дело, како и останатите композиции на Рејха, изобилуваат со силна мелодичност и прилично силна и доминантна музичка структура.

Јозеф Фиала (1754 – 1816) е чешки композитор од ерата на класицизмот. Неговото искуство како одличен музичар и мајстор на обоата му овозможило и полесен пристап до создавањето дела. Концертот за англиски рог и оркестар во Це-дур претставува олицетворение на неговата маестралност како солист, бидејќи во него ги инкорпорирал сите изведувачки аспекти кои ги поседувал како врвен музичар во своето време. Делото има типичен класичарски звук, тој ја содржи во себе едноставноста на изразот кој е препознатлив аспект на музиката од тоа време, едновремено пропагирајќи и чистота на изразот збогатена со убаво обликувани теми во англискиот рог, но и вешто поставена структура во оркестарот.

И самиот Моцарт бил воодушевен од неговиот композиторски капацитет и перфектноста на неговата изведба и во една прилика му кажал дека има одлични идеи. Концертот е одлично парче музика исполнето со убави емоции и во ниту еден момент не звучи стереотипно, напротив исполнува со својата енергија и вешто избалансирана музичка структура.

Иако Петтата симфонија восхитува во својата презентација, компактност и извонредна музичка содржина, таа не е создадена во еден креативен импулс. Таа всушност е едно од ретките дела на Л. В. Бетовен, кое е создавано во подолг временски период, а во меѓувреме додека работел на неа, успеал да заврши две симфонии со потполно различен карактер од нејзиниот: во 1806 ја напишал лирската Симфонија бр. 4, а во исто време со Петтата ја завршил и Шестата, која ја насловил „Пасторална“.

Во периодот кога ја напишал оваа феноменална симфонија, Бетовен веќе се помирил со глувоста, иако како што самиот напишал „малку недостасувало да си го одземе животот, но љубовта кон музиката го спасила од овој потег“. Симфонијата носи предзнак „судбинска“, а овој контекст произлегува од желбата за живот на Бетовен која најдобро ја преточил во мисла во едно писмо: „Сакам да ја фатам судбината за гуша. Нема да ѝ дозволам да ме скрши. Ах, колку е убаво да се живеат илјада животи“. Симфонијата првпат била изведена во Виенскиот театар, на 22 декември 1808 година, заедно со шестата „Пасторална“. Петтата симфонија е најпопуларно дело во неговиот творечки опус.

Конрад ван Алфен е инспиративен диригент кој ги прави нештата да се случуваат, ќе напише критиката за холандскиот маестро. Етаблираниот холандски/јужноафрикански диригент Конрад ван Алфен се стекнал со својата популарност и кај оркестрите и кај публиката, благодарение на посебниот начин на кој тој ги води пробите и изведбите. Маестро Ван Алфен е уметнички директор и шеф-диригент на Симфонискиот оркестар во Ротердам. Во изминатите 16 години го издигнал својот оркестар на ниво да биде интернационално признат оркестар и да стане домаќин на концертни серии во Ротердам, Хаг и Амстердам. Скорешните интернационални турнеи на оркестарот ги вклучуваат: Русија, Мексико, Бразил, Колумбија и Чиле.

Од 2005 до 2009 година Конрад ван Алфен бил на позицијата шеф-диригент на Државниот симфониски оркестар „Сафонов“ во Русија, каде што се здобил со наградата за својот придонес во културата во Јужна Русија. Во моментот е уметнички директор на „Московското филхармониско здружение“, во чии рамки редовно диригира со оркестрите од Москва, во познатата сала „Чајковски“. Исто така, тој е гостин-диригент и со оркестрите на добро познатите културни центри во Новосибирск и Санкт Петербург.

Во изминатите години, бројни оркестри низ светот настапиле под диригентската палка на Ван Алфен и тоа во: Холандија, Германија, Белгија, Италија, Швајцарија, Англија, Данска, Израел, Словенија, Србија, Бугарија, Романија, Полска, Јужна Африка, Кина и Мексико. Неодамна успешно дебитирал со Филхармонискиот оркестар од Брисел, со „Симфоникер“ во Бохум и со Симфонискиот оркестар „Светланов“ во Москва. Бројни солисти ја уживале неговата придружба, како што се: Даниел Хоуп, Жанин Јансен, Бенџамин Шмид, Куирин Виерсен, Роланд Браутигам, Албан Герхард, Симон Ламсма и Никита Борисо-Глебски. Низ изминатите години неговите соработки со Рускиот национален оркестар и солистот Михаил Плетнеев на фестивалите во Монтро и Мерано резултирале со неколку покани за соработка за турнеите во Кина и во Јужна Америка.

Конрад ван Алфен е роден во 1963 година во Преторија. По завршувањето на своите музички студии на 26-годишна возраст, тој се преселил во Холандија и ја имал постојаната позиција на контрабасист во Радио-симфонискиот оркестар и на академијата „Бетовен“ во Антверпен, Белгија, паралелно студирајќи и диригирање под раководство на Ери Клас и Роберо Бензи.

Маја Чанаќевиќ е родена во Скопје, каде што го завршува средното музичко образование и Факултетот за музичка уметност. Дипломира обоа во класата на проф. Гордана Јосифова-Неделковска, на ФМУ во Скопје. Веднаш по дипломирањето ги завршила и постдипломските студии по културен менаџмент, a магистрирала и во областа на музичката уметност во класата на проф. д-р Владимир Лазаревски. Во текот на образованието добитник е на бројни награди на државните музички натпревари, како и наградата за најдобар студент на ФМУ. Инструментот обоа го усовршувала и кај светски признатите обоисти Пол Домбрехт и Давид Валтер. Почнувајќи од периодот на студиите, па сè до денес, настапувала како солист, или пак како член на камерни оркестри на сите фестивали во Македонија, но и надвор од неа. Како солист настапувала во Холандија, Украина, Босна и Херцеговина, Турција, Унгарија, Косово, Бугарија, Србија, САД итн. Има остварено и повеќе аудио- и видеоснимки. Постојан член е на камерното студио „Бахус“, камерниот ансамбл „Консонанс“, оркестарот F.A.M.E.’S. итн.

Афинитетот кон менаџирањето го покажува уште во периодот на студиите кога ја започнува и работата во Музичката младина на Македонија, а потоа и како претставник на Македонија во неколку тела на Меѓународната организација на музичка младина (Youth of Music International), како член на Советот на „Охридско лето“ и прв секретар на Македонскиот музички совет. Огромното искуство во областа на културниот менаџмент, покрај рганизирањето различни концерти, раководење ансамбли и оркестри, го реализира и преку одржување семинари, како и пишување и објавување повеќе статии од оваа област. За нејзината успешна работа како лидер, но и како уметник, одликувана е и со највисоки меѓународни и национални признанија. Во 2011 година, беше одликувана со Медал за посебни заслуги во областа на културата и уметноста, доделен од државата Полска, медал кој многу ретко се доделува на странци. Одликувана е и со националниот Медал за посебни заслуги и придонес кон македонската култура, доделен од Бигорскиот манастир.

Во 2018 година, по предлог на француското Министерство за култура, одликувана е со највисокото признание кое го доделува Франција во областа на културата и уметноста –Витез од редот на уметноста и книжевноста. Вработена е повеќе од 20 години како обоист и солист на англиски рог во Македонската филхармонија. Во рамките на својата уметничка дејност, продолжува да твори и да ја промовира камерната музика и музиката пишувана за овој редок инструмент (англиски рог). Во периодот 2007 – 2017 година, во три мандати беше директор на Македонската филхармонија.