Ги трујат сиромашните: Гигантите за храна продаваат нездрава храна на најранливите

0
12

Најголемите светски компании за храна и пијалоци продаваат помалку здрави производи во земјите со понизок приход, во споредба со оние во побогатите нации, придонесувајќи за глобалната криза со дебелина додека пакуваната храна станува сè поприсутна ширум светот, предупредува еден извештај. Објавен оваа недела од Иницијативата за пристап до исхрана (ATNI), извештајот изразува загриженост за нутритивниот квалитет на производите на големите мултинационални компании, како Nestlé, PepsiCo и Unilever, кои се продаваат во посиромашните региони.

Наодите покажуваат значителна разлика во здравствените оценки, при што производите што се продаваат во земјите со низок приход имаат просечен рејтинг од само 1.8 ѕвезди според Системот за здравствени ѕвезди (Health Star Rating), во споредба со 2.3 ѕвезди во земјите со висок приход.

Системот Health Star Rating, развиен во Австралија и Нов Зеланд, ги рангира производите од 0 до 5 ѕвезди, при што оценките над 3.5 укажуваат на поздрави опции.

„Сликата е јасна – производите што овие компании ги продаваат во најсиромашните земји во светот, каде се сè поактивни, не се здрави производи,“ изјави Марк Вајне, директор за истражување на ATNI, за Reuters.

Тој ги опиша наодите како „повик за будење“ за владите во земјите со низок приход, поттикнувајќи ги „да бидат внимателни.“

Повеќе од 1 милијарда луѓе ширум светот се клинички дебели, покажува студија

Извештајот го истакнува влијанието на пакуваната храна врз глобалната криза со дебелина, која сега зафаќа повеќе од една милијарда луѓе ширум светот, според Светската здравствена организација.

Светската банка проценува дека 70 проценти од оние кои се со прекумерна тежина или се дебели сега живеат во земји со низок и среден приход, каде достапната, преработена храна богата со шеќери, масти и сол придонесува за растечки стапки на дебелина, дијабетес и срцеви заболувања.

Nestlé одговори на извештајот, наведувајќи во е-пошта дека компанијата е „посветена на зголемување на продажбата на попитателни прехранбени производи, како и на насочување на луѓето кон поурамнотежени диети.“ Портпаролот додаде дека Nestlé ги збогатува своите производи за да помогне во надминување на недостатокот на нутриенти во земјите во развој.

За разлика од Nestlé, PepsiCo одби да коментира, иако компанијата минатата година постави нови цели за намалување на содржината на натриум во своите чипсови и додавање интегрални житарки во своите производи.

Н.Д.