Повеќето железнички станици во Индија – a постојат речиси 8000 – имаат азбест во нивните простории. Листовите се направени со сврзување на азбестни влакна со цемент. Производот се користи како материјал за покриви и поделба за станици, работилници и работни простории. Исто така се користи како изолационен материјал на места со екстремни временски услови.
Но, истражувањата покажаа дека азбестните влакна можат да бидат опасни. Американското федерално тело за јавно здравје, Агенцијата за токсични супстанции и болести Регистар (ATSDR), вели дека влакното, ако се вдишува во подолг временски период, може да предизвика азбестоза или лузни на белите дробови. Материјалот исто така може да предизвика плеврални болести, каде постои промена во поставата на белите дробови. Во некои случаи, вдишувањето на влакната може да предизвика рак. АРСДР вели дека не секој кој доаѓа во контакт со материјалот развива здравствени проблеми и дека тоа се луѓе со други предуслови кои се поранливи.
Планот за замена на азбестот на железничките станици со метал, кој започна пред една деценија, сега е голем проект. Неодамна, железниците најавија дека сите нови железнички станици ќе имаат метални покриви. Азбестите покриви на постарите станици ќе бидат отстранети. “Металните листови изгледаат привлечни бидејќи се претходно насликани. Тие не се кршат; тие се наведнуваат само на удар, додека азбестот мора да биде насликан откако е инсталиран, а може да се скрши “, изјави железнички инженер.
Производителите на азбест велат дека алармот околу азбестот е неоправдан, бидејќи само некои производи направени од материјалот се опасни по здравјето. Асоцијацијата на произведувачи на азбестни цементни производи (ACPMA) вели дека групите кои се залагаат за постепено исфрлање на азбест, честопати се поддржани од производители на материјал од железо, кој ќе има корист ако се забрани рударството и производството на азбест. За време на сослушувањето на петиција со барање за ограничување на производството и продажбата на азбестниот производ, ACPMA ги обвини производител на носачи од леано железо за поддршка на судски постапки насочени кон создавачите на азбест.
Отстранувањето на азбестот добиен од железница ќе биде тешка задача бидејќи материјалот е широко распространет. Азбестните производи кои се распаѓаат можат да ги ослободат влакната во воздухот. Според БАНИ, веројатно нема јавна зграда во Индија која не го користи материјалот. Железниците велат дека ќе користат “научни” методи за депонирање за отстранување на азбестниот отпад.
А. Накова