Игра во природа

0
653
Пишува: Петковска Елена дипломиран професор по одделенска настава воспитувач во приватна детска градинка “Светот на Колорес” планинарски водач при ФПСМ

Основна цел на секој родител е децата да бидат здрави, среќни и физички “фит”. Во денешното време на трка за опстанок многу често го забораваме (можеби) најважниот елемент за нормален развој на детето – природата.
Во многу од еколошко развиените земји образовниот процес на децата од најмала возраст се одвива надвор, во природа, на отворено.

Која е придобивката од играње надвор во природа?

Природата сама по себе е (секојдневно) променлива, а со тоа таа ги стимулира сите сетила кај детето. Играта во природа го поттикнувa: интелектуалниот, емоционалниот, социјалниот и физичкиот развој на децата.

  • Интелектуална придобивка
  • Природата е џиновска лабараторија за учење. Децата се вродени научници и сакаат да ги доживеат глетките, мирисите, звуците и текстурите на отворено.  Природата обезбедува безброј можности за откривање, креативност и  решавање на проблеми. Интеракцијата со природната средина им овозможува на децата да учат со правење и да експериментираат со идеи. Во природата, децата мислат,  поставуваат прашањата и прават хипотези,  со што се развиваат испитувачки умови.
    • Емоционална придобивка

    Да се биде надвор е одлично чувство. Децата се слободни да истражуваат, да се движат и да прават бучава – сите прекрасни форми на самоизразување, кои често се ограничени во затворени простории. Да се биде во природа им овозможува на децата да трчаат, да скокаат, да скокаат, да скокаат, да се тркалаат и да викаат, со што се намалува напнатоста, вознемиреноста и немирноста. Играта на отворено ги смирува децата со дефицит на внимание / хиперактивност. Понатаму, природата го зголемува чувството за мир. Многу енергични деца успоруваат да копаат дупка во песок, да гледаат бубамара или да поминат  време, сконцентрирано, играјќи со стап во кал.

    • Социјална придобивка

    Играта надвор, како што е игралиштето, честопати им овозможува на децата да комуницираат со нови и различни играчи. Во природата, децата можат да играат сами или да се поврзуваат еден со друг, да научат да споделуваат и да решаваат проблеми. Децата често соработуваат меѓу себе за да направат игри и правила, бидејќи нема пропишани  инструкции. Кога истражуваат надвор, децата, кои не се во близина на возрасните, создаваат свои хипотези и изнаоѓаат логични решенија без сугестии. Дури и палавите, хиперактивни деца се забавуваат и учат да се фокусираат на тоа да бидат внимателни и трпеливи.

  • Физички придобивки
  • Играта во природа на детето му овозможува поголем физички ангажман отколку играта во затворено. Свежиот воздух во природата нуди бескрајни можности за физичка активност, поради која  се градат силни тела. Изложеноста на сончева светлина значи дека децата апсорбираат витамин Д кој придонесува за силен имунолошки систем.Иако малите деца на многу начини имаат корист од тоа да бидат надвор, сепак потребен им е надзор. Како родител, можете да понудите насоки според кои вашето дете ќе се обиде да направи нови активности како би се создале и нови предизвици.Децата сакаат да се предизвикуваат себеси – да се провлекуваат од карпа до карпа за да преминат поток, или да се качат високо на дрво. Овозможувањето на баланс помеѓу ризикот и безбедноста е нашата работа како родители. Дозволениот пресметан ризик им овозможува на децата да научат нови вештини.
  • Потребно е да им се покаже на децата од каде доаѓаме. Потребно е да им се даде “упатсво за користење” на природата. Единствениот начин да се стори тоа е широко да му се отворат вратите на природата на секое дете, да се пушти внатре, да го истражи и засака “чудото” наречено природа.