Од година во година, генерациите пристигнуваат во училиштата кои се послаби од претходните во однос на моторните вештини, вниманието, концентрацијата и вербалното изразување. Експертите велат дека тоа е резултат на предвремено изложување на деца на електронски уреди
Сигурно сте имале можност да слушнете некој од вашата околина да зборува за тоа колку е многу паметно неговото дете, бидејќи на само година и пол знае како да користи телефон / таблет, да најде уред и да игра игра или да го пушти своето омилено видео. За постарите генерации, кои не можат лесно да ги прифатат новите технологии, фактот дека дете кое сè уште не е независно во ниту еден сегмент од својот живот, користи технолошки уреди многу поуспешно од нив, секако изгледа како знак на талент. Но, што велат експертите за влијанието на технологијата врз емоционалниот и интелектуалниот развој на детето.
Анти-говорна технологија
Говорните центри и фините движења на рацете, кои се најодговорни за човечката еволуција, зафаќаат најголем простор на картата на мозокот. Сепак, во последниве години, се почесто се појавува прашањето, дали технологијата, злоупотребена, се вразуми, токму кога станува збор за интелигенција, бидејќи доведува до значително намалена употреба на говорот и фините движења на рацете. Едно од бројните студии спроведени од д-р Џон С. Хатон, директор на Истражувачкиот центар за читање и писменост, во детската болница во Синсинати, покажа значително помала количина на миелинизирани влакна кај деца на возраст од 3 до 5 години. И, оние деца пред возраст од 18 месеци имаат пристап до уреди со екран, како што се ТВ, телефон, таблет, но исто така и со насилна содржина, отколку деца кои не се изложени на истите технологии и содржини до возраст од 18 месеци.
Проблемот на вербалното изразување
Миелинот ги обложува невроните и го забрзува преносот на сигнали или информации во мозокот. Колку повеќе различни центри во мозокот комуницираат едни со други, толку повеќе се стимулира производството на миелин. Оваа супстанца ја прави белата мозочна маса бела и нејзината количина во мозокот директно зависи од стимулацијата, односно употребата. Истражувачите ги тестирале јазикот и писменоста, а резултатите покажале корелација со изложеноста на децата на екраните. Децата кои биле повеќе изложени пред екраните имале повеќе проблеми да се изразат вербално и се претставиле полошо на тестовите за брзината на обработка на информациите во јазикот, како што е брзото именување на предметите.
Генерациите се влошуваат
Едукаторите се едногласни кога велат дека во прво одделение, од година во година, пристигнуваат генерации кои стануваат сè послаби од претходните, во однос на моторните способности, вниманието, концентрацијата и вербалното изразување. Се разбира, ова не значи дека на децата треба целосно да им се ускратат технолошките уреди, но потребно е да се одложи нивното вклучување во животот на децата барем во текот на првата и пол година, да се ограничи секојдневната употреба, да се елиминираат два часа пред спиење и строго да се контролира содржината. Ал.Н.